Handlettering


Een tijdje geleden heb ik een workshop 'Handlettering' gedaan via Papicolor en deze keer hadden we eenzelfde workshop geregeld voor onze Designteam dag bij Marianne Design. Door weer bezig te zijn met de techniek kreeg ik meteen weer zin om weer wat te gaan oefenen en het in de praktijk te brengen.


Natuurlijk kan ik niet klein beginnen! Voor de verjaardag en housewarming van een goeie vriendin van me heb ik deze tekst bedacht en getekend. Ze heeft twee zoontjes en deze tekst leek me wel toepasselijk om leuk ergens op te hangen in hun nieuwe huis. Ik heb wat geëxperimenteerd met lettertypen. Ben wel tevreden, maar meer oefening is nog wel nodig!


En toen Vera een mooi hart ging vol plakken als knutsel om mijn broer en zijn vriendin te feliciteren met hun verloving heb ik hem opgeleukt met mijn pen.


Ik ben ook bezig om het handletteren in het klein toe te passen op kaarten. En dan vooral leuk om een woord opvallend groot op een one-layer kaart te krijgen of de kaart te personaliseren met iemands naam in handlettering. Onderstaande kaart ga ik nog apart op mijn blog zetten.


Wat vooral belangrijk is bij handlettering of creative lettering is oefenen. Oefening baart kunst en kom je achter je eigen stijl. Ik ben nog zoekende alhoewel ik wel voorkeur heb voor de handgeschreven "brush" lettertypes en de smalle hoge lettertypen. Ik vind zelf dat ik mijn blokletters nog maar eens goed moet oefenen....oefenen....oefenen....

Winnie

1 opmerking:

  1. Zo jij bent lekker bezig geweest met het handletteren!
    Ziet er gaaf uit Winnie en leuke tekst heb je gebruikt.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen