Distress Cupcake


Toen de doodle stempels van Els afgelopen zomer uit kwamen kreeg ik meteen kriebels om met de Cupcake stempel aan de slag te gaan. Ik zag het al helemaal voor me! Masken met de cupcake om meerdere cupcakes in 1 plaatje te krijgen. Ingekleurd...niet ingekleurd...in zoete kleurtjes in stoere kleuren. Gelukkig heb ik een keer tijd gevonden om toe te geven aan deze ingeving. Het viel tegelijk samen met mijn bui om te experimenteren met mijn Distress Ink voor achtergronden. Deze kaart is de eerste van een serie cupcake kaarten. Dit is de stoere kaart. 


Ik heb de volgende materialen gebruikt:
- PK9109 Kraft papier 27 x 13,5 cm
- EWS2219 Doodle stempel Cupcake
- EC0160 Eline's Handlettering stempels bold
- Memento zwarte inkt
- Distress Ink Worn Lipstick, Spun Sugar, Antique Linen, 
Cracked Pistachio en Twisted Citron 

Eerst ben ik begonnen met de stempel op masking papier te stempelen en uit te knippen en zo een groepje cupcakes te kunnen maken op een kaart. Deze heb ik op papier geplakt en ik ben begonnen met mijn achergrondje. Eerst Worn Lipstick erop en Cracked Pistachio. En daarna Antique Linen bovenaan. Als laatste Spun Sugar en Twisted Citron om de kleuren aan elkaar te verbinden alhoewel je tijdens het blenden af en toe blijft wisselen om de overgangen zo soepel mogelijk te mengen.


Na het blenden heb ik de stempel erop gezet. Dat was een beetje puzzelen met welke eerst moest en ik wilde ook niet altijd het stokje met het hartje erbij op. Achteraf gezien had ik natuurlijk eerst moeten stempelen, het masken en daarna het afdekken om te blenden. Maar wie weet was ik dan niet zo strak langs de randjes geweest. Ach...kwestie van eerst nadenken dan doen, maar daar ben ik niet altijd goed in tijdens het freubelen haha.


Eerst wilde ik de cupcakes nog gaan inkleuren in tinten die passen bij de achtergrond, maar toen de cupcakes er eenmaal op stonden in het zwart-wit vond ik het eigenlijk wel een mooi contrast met de kleurrijke achtergrond. Dus heb ik het zo gelaten en alleen een tekst erbij gestempeld. Het 'Bold' lettertype van Eline's Handlettering stempels valt mooi op. Ik had geen fijner lettertype moeten nemen, dat was weg gevallen. Mijn tweede cupcake-kaartje werd al wat zoeter....

Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten