Ik wil omhoog naar de zonneschijn...


Dit najaar kreeg ik het boek van Karin Luttenberg kado, Handlettering doe je zo! Ik ben al een tijdje bezig met handlettering wanneer mijn vrije tijd en hoofd het toe laat. Nadat ik het boek doorgebladerd had kreeg ik meteen een idee in mijn hoofd met een quote uit mijn favoriete liedje van De Kleine Zeemeermin van Disney. Deze heb ik meteen uitgeschetst in een schetsboekje. Beste om te doen trouwens als je zo'n idee-bubble in je hoofd krijgt!

Eerst dacht ik...ik schets het alleen even uit en dan ga ik hem een andere keer uitwerken. Maar toen ging het toch kriebelen. En met het Handlettering bloc van Papicolor had ik meteen een mooie basis om het op uit te werken. Ik heb de tekst in een formaat gedaan die op een A5-klembordje kan voor in de gang of op Vera's kamer. Het was even puzzelen hoe 'Zonneschijn' moest, want ik wilde ook de staart van Ariël erin verwerken. Maar zo is de quote uiteindelijk geworden.





Winnie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten