Muizenpolonaise


Toen we bezig waren met het bedenken van de nieuwe dierenstempeltjes van Hetty maanden geleden zagen we al alle mogelijkheden die deze nieuwe stempelsets bieden. Dus zodra we ze op kantoor kregen konden we eindelijk zelf ermee spelen, jippee! Ik zag deze polonaise van muisjes al snel voor me samen met het Luchtpost vogeltje erboven. Een one-layer kaart op 300grams wit color copy papier gestempeld met zwarte Memento inkt.

Ik heb de volgende materialen gebruikt voor deze 10x15cm one-layer kaart:
- HT1602 Feestmuizen stempelset
- HT1603 Luchtpost stempelset
- Copic markers

De polonaise creëer je door te gaan werken met de masking techniek. Dat betekend dat alles wat je op de voorgrond wilt hebben eerst gestempeld wordt. Dan bedek je dit met een papieren versie van je stempelafbeelding en stempel je daar overheen wat je achter je stempelafbeelding wilt plaatsen. Ik heb een paar stappenfoto's gemaakt van het stempelen.

Eerst heb ik met potlood een lijn gezet zodat mijn polonaise niet te scheef ging lopen. Daarna begonnen met het rechtermuisje. En zo verder gegaan van rechts naar links. Als je de muisjes slim achter elkaar stempelt hoef je bijna niet te masken. Alleen de muisjes die hun armpjes naar voren steken hebben soms wat masking nodig. Zoals je linksonder kunt zien.


Door stukjes papier te leggen over de gedeeltes waar ik geen muzieknoten wilde zorgde ik ervoor dat ze achter de banner van het vogeltje heen gingen en kon ik het wolkje noten zo vormen zoals ik het wilde. Nog met een zwarte Memento pen wat grondlijnen en stippels gezet, de potloodlijn uitgegumd en daarna begonnen met kleuren met mijn Copics.

Ik heb de volgende kleurcombinaties gebruikt:
- Het grijs van de muisjes: W1 W3 W5 W7
- Grond waarop de muizen lopen: W1 met beetje W3
- Feestmutsjes: BG13 & BG49 blauwgroen en V12 & V15 paars
- Kadootje: R59 R27 R05 strik & Y38 Y35 papier
- Vogel: Y38 snavel & R05 R22 R20 R00 lijf
- Banner: E000 & E40

Ik heb nog de C0 gebruikt om de muisjes en de vogel met banner wat te contouren zodat ze niet zo direct op wit staan. Je ziet het niet helemaal op de foto, maar dit is net zo'n laatste finishing touch die het wel kon gebruiken. Ik heb nog veel meer ideeën met de andere dierensets van Hetty. Hopelijk heb ik binnenkort wat tijd om deze uit te gaan werken en snel hier te laten zien.



Winnie

6 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig vrolijk, maar vooral feestelijk kaartje Winnie!!!
    Helemaal leuk!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke polonaise. Alle muisjes in het gereel en lopen maar. Hi hi. Je kaart is super leuk geworden.
    Groetjes sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onwijs leuk geworden...en feestelijk!
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaah...dank jullie wel dames *bloost*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wouw die is gaaaaf zeg ga ik zeker ook eens proberen leuk dat je de beschrijving met ons wil delen
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen